filippanorma.blogg.se

Nystart . ett försök att börja skriva .

Kategori: Allmänt

Att med hjälp av papper och penna uttrycka mig i ord är någonting jag alltid har älskat, men under de senaste två åren har jag helt tappat min motivation och min lust att vrida och vända på ord och leka med dess betydelse. Under mina dansutbildningar blev jag mer eller mindre tvingad att hålla mitt huvud kreativt och jag fick gång på gång tillfälle att skriva ner tankar . funderingar .  åsikter . vilket jag i dagsläget med mitt nuvarande jobb inte gör. Jag för protokoll på möten, hjälper mina kunder med ärenden eller planerar pass. det är på många sätt ett nytt liv jag lever, och jag försöker anpassa mig men samtidigt hålla kvar vid kreativitet och skaparglöd. det är svårt. Frågan surrar gång på gång . vem är jag utan dansen att luta mig mot . Samtidigt är det otroligt skönt och ett stort privilegie att få bo på samma plats i mer än ett år, att få skapa ett hem, träffa en underbar människa och få bo och leva tillsammans med honom. Att få känna trygghet i en heltidstjänst på ett arbete med underbara kollegor och få bo i en stad med närhet till min familj. Det surrar och det kommer fortsätta surra men för nu vill jag bara njuta av hösten och att vindarna har fört min inspiration tillbaka, det är ett kärt återseende och jag hoppas den är här för att stanna. 
 
 

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Det är så härligt med hösten. Den får huvudet att friskna och gamla tankar att falla till marken. Vi letar lägenheter som tokar, vill verkligen flytta närmare dig!

    2014-10-13 | 10:59:51

Kommentera inlägget här: